Rýchla komunikácia cez správy, jednoduché vybavenie benefitov, prístup k zdravotným záznamom a receptom, alebo pohodlné platenie poistného. Tieto, a ďalšie služby ponúka elektronická pobočka zdravotnej poisťovne Dôvera. Sú však prístupné aj pre používateľov asistenčných technológií v prostredí Windows? Ako si s Dôverou poradia používatelia čítačov v smartfónoch? Na tieto, a ďalšie otázky o prístupnosti elektronickej pobočky Dôvera odpovedám v tomto článku.
Prihlásenie do účtu
Poisťovňu Dôvera nájdete na jej oficiálnej stránke https://www.dovera.sk/.
Po prvom spustení stránky vás privíta dialóg vyžadujúci súhlas s používaním cookies. Odsúhlaste ich tlačidlom Prijať všetky. Aby ste k vyššie uvedeným službám mali prístup, musíte sa najprv prihlásiť do vášho účtu. Ak účet ešte nemáte, registráciou si ho vytvoríte.
Na stránku s prihlasovacím formulárom, ako aj odkazom na registráciu sa dostanete tak, že po načítaní domovskej stránky poisťovne vyhľadáte odkaz Elektronická pobočka a kliknete naň.
Poznámka:
Odkaz Elektronická pobočka nájdete na titulnej stránke za tlačidlom s názvom Hľadať.
Do prihlasovacieho formulára zadajte vaše prihlasovacie meno, heslo a kliknite na tlačidlo pre prihlásenie. Po odoslaní formulára bude na vaše mobilné číslo odoslaný overovací SMS kód.
V overovacom formulári do poľa s názvom SMS kód ho zadajte a pokračujte tlačidlom Odoslať.
Poznámka:
Tlačidlá pre odoslanie pre prihlasovací, ako aj overovací formulár, nie sú pomenované. Čítač ich prečíta iba ako tlačidlo.
Vytvorenie účtu
Ak ste poistencom Dôvery a ešte nemáte prístup k vášmu účtu v elektronickej pobočke, potom vyplnením registračného formulára môžete oň požiadať. Pod prihlasovacím formulárom v sekcii: „Nemám prístup, chcem sa zaregistrovať“, nájdete a zvolíte odkaz formulára s vyhovujúcou možnosťou zo zodpovedajúcich skupín (Poistenec, Poskytovateľ, Externý prístup).
Do registračného formulára pre zvolenú skupinu poistenca zadáte vašu e-mailovú adresu, a ďalšie osobné a kontaktné údaje. Tlačidlom Pokračovať formulár odošlete.
Poznámka: Všetky položky formulára sú správne pomenované, vrátane tlačidla pre odoslanie, takže používatelia programu NVDA nebudú mať problém s jeho vyplnením a odoslaním.
Prepoistenie
Ak ešte nie ste poistencom Dôvery a chcete sa dať prepoistiť, potom postupujte podľa nasledovných krokov:
- Na titulnej stránke kliknite na odkaz Prepoistiť sa. Spomenutý odkaz nájdete za tlačidlom Hľadať. Po načítaní stránky pokračujte kliknutím na odkaz Vyplniť prihlášku.
- Ďalšia stránka zobrazí tlačidlá, prostredníctvom ktorých máte možnosť výberu, či chcete poistiť seba alebo dieťa.
- Po výbere možnosti napríklad seba sa zobrazí ďalší dialóg zisťujúci dôvod prepoistenia. Na túto otázku odpovedáte prostredníctvom rozbaľovacieho formulárového tlačidla. Kliknutím naň si rozbalíte pod ponuku, v ktorej upresníte dôvod prepoistenia.
- Ak ste v predošlom kroku ako dôvod prepoistenia vybrali zmenu poisťovne, potom v ďalšom kroku podobným postupom budete vyberať aktuálne zvolenú poisťovňu.
- Na záver v posledných dvoch krokoch ešte vyplníte telefónne číslo a e-mailovú adresu. Tlačidlom Submit údaje odošlete a vaša žiadosť o prepoistenie bude odoslaná.
Profilové nastavenia
Ak si potrebujete pozmeniť kontaktné údaje, alebo upraviť ďalšie nastavenia súvisiace s vaším profilom, potom postupujte podľa nasledujúcich krokov:
- Po prihlásení do elektronickej pobočky prejdite do oblasti s vaším profilom. Názov profilu je vaše meno a nájdete ho pod nadpisom úrovne 4.
- V oblasti profilu je umiestnený odkaz upraviť profil. Po kliknutí naň pokračujte odkazom Upraviť profil v novom dizajne.
- Ocitnete sa na stránke s osobnými identifikačnými a kontaktnými údajmi. V oblasti identifikačných aj kontaktných údajov máte tlačidlá pre ich úpravu. Pre zobrazenie ďalších nastavení použite odkaz Nastavenia. Nájdete ho v oblasti tlačidla s pomenovaním Môj účet.
- V podrobnejších nastaveniach si budete môcť upravovať prihlasovacie údaje, bankové účty a platobné údaje a v notifikačných nastaveniach si môžete zvoliť ako a o čom chcete byť upozorňovaní Dôverou. Používatelia programov JAWS a NVDA si prehliadanie stránky môžu zjednodušiť tak, že jednotlivými nastaveniami môžu rýchlejšie prechádzať navigáciou po nadpisoch.
- Ešte chcem upozorniť, že na stránke s notifikačnými nastaveniami prostredníctvom začiarkávacích polí, začiarknutím alebo odčiarknutím povolíte/zakážete typ upozornenia. Tlačidlo pre uloženie zmien tu ale nehľadajte. Toto rozhranie zmeny ukladá automaticky.
Overenie dlhu alebo preplatku
Ste zamestnaní a chcete si overiť, či váš zamestnávateľ za vás platí do zdravotnej poisťovne?
Po prihlásení do účtu sa k požadovaným informáciám dostanete nasledovnými krokmi:
- V elektronickej pobočke vyhľadajte odkaz s názvom Stav účtu a kliknite naň.
- Po jeho rozkliknutí na ďalšej podstránke pokračujte odkazom s názvom Prejsť do sekcie „Moji platitelia“.
- Na záver v treťom kroku pokračujte odkazom s názvom „Pozrieť platiteľov poistného v novom dizajne“. Dostanete sa na stránku platiteľov vášho poistného, kde si môžete overiť či náhodou nemáte dlh, prípadne preplatok.
Komunikácia cez schránku správ
Zdravotnej poisťovni môžete cez schránku odoslať otázky, žiadosti alebo tlačivá. Môžete tak učiniť po prihlásení do vášho účtu v sekcii schránky správ. Prihláste sa k svojmu účtu na titulnej stránke. Vyhľadajte a rozkliknite odkaz s názvom Schránka správ.
V jej oblasti sa zobrazí odkaz s názvom Napísať správu. Kliknite naň a po načítaní stránky pokračujte odkazom s názvom Zobraziť správy v novom dizajne.
Ocitnete sa na stránke s prehľadom doručených správ. Formulár pre odoslanie správy si zobrazíte kliknutím na tlačidlo s názvom Nová správa.
Formulár pre odoslanie správy pozostáva z položiek pre výber témy, textového poľa pre text správy, tlačidla pre priloženie prílohy a odosielacieho tlačidla.
Upozorňujem, že používatelia programu NVDA v položke pre výber témy si z bežne zaužívaným postupom a skratkami neporadia. Našťastie požadovaná téma sa dá zvoliť podľa nasledovných krokov:
- Keď sa už nachádzate na položke pre výber témy a máte aktivovaný režim fokusu, potom skratkou NVDA + / privolajte kurzor myši k systémovému kurzoru.
- Vykonajte ľavé kliknutie myšou a následne dolnou alebo hornou šípkou vyberte požadovanú tému.
- Vybratú tému potvrďte klávesom Enter.
Ďalšie sekcie webového rozhrania elektronickej pobočky
Ďalšie sekcie stránky ako sú napríklad Moje zdravie, Elektronická zdravotná karta, Benefity, a ďalšie, z hľadiska prístupnosti pre čítače hodnotím ako dobre prístupné. Vzhľad stránky je jednoduchý a po prihlásení do vášho účtu môžete v ňom s využitím klávesových skratiek NVDA alebo JAWSU ľahko a efektívne pracovať.
Dôvera aj ako mobilná aplikácia
Rýchlu komunikáciu cez správy, jednoduché vybavenie benefitov, prístup k zdravotným záznamom, a ďalšie už spomenuté služby, môžete mať aj vo vašom smartfóne. Jediné, čo musíte urobiť, je nainštalovať si aplikáciu a prihlásiť sa k svojmu účtu. Aplikácia je dostupná pre všetky najrozšírenejšie platformy. Nainštalujete ju bežným spôsobom z App Store, Google Play alebo Huawei AppGallery.
Elektronickú pobočku dôvery spustíte zo zoznamu aplikácií, alebo prostredníctvom zástupných ikon z domovského launchera. Napríklad, v prostredí Corvusu k aplikácii Dôvera sa dostanete tak, že
na hlavnej obrazovke zvolíte:
Ponuka / Aplikácie / Android aplikácie / Všetky aplikácie / Dôvera.
Po prvom spustení aplikácie vás privíta sprievodca online vyšetrením. Ak mu teraz nechcete venovať pozornosť, potom stačí iba prejsť prstom do hornej časti obrazovky a poklepaním na tlačidlo Close ho zavriete. Po uzavretí sprievodcu vás privíta informatívne okno o tom, že tejto aplikácii môžete dôverovať. Poklepaním na položku Vstúpiť prejdete na stránku s prihlasovacím formulárom, ktorý bude od Vás požadovať vaše prihlasovacie údaje.
V rozhraní prihlasovacieho formulára čítače obrazoviek VoiceOver aj Corvus správne prečítajú všetky položky.
Poznámka: Pod prihlasovacím formulárom nájdete odkazy na registráciu, zabudnuté prihlasovacie údaje a aj prepoistenie.
Po vyplnení prihlasovacích údajov kliknite na tlačidlo pre prihlásenie.
Ďalšie okno si od vás vypýta posledné štyri čísla vášho telefónneho kontaktu. Po zadaní čísla vás nasledujúce okno požiada o vytvorenie PIN. Tu musím upozorniť používateľov Corvusu, že namiesto Corvus klávesnice sa zobrazí štandardný typ číselnej klávesnice, na ktorej nemôžete uplatniť metódy písania, na ktoré ste z Corvusu zvyknutí.
Tip: Pri zadávaní PIN môžete napríklad postupovať tak, že švihaním jedným prstom nahor alebo nadol budete prechádzať číslami klávesnice a u požadovaného čísla urobíte dvojitý poklep jedným prstom. Táto metóda zadávania je menej chybová než metóda prehmatávaním.
Po zadaní PINu v nasledujúcom okne sa môžete rozhodnúť, či sa budete prihlasovať pomocou PIN alebo biometrie.
Záver
V rozhraní elektronickej pobočky na webe i v mobilnej aplikácii môžete pristupovať ku všetkým službám a funkciám. Aplikácia je takmer kompletne lokalizovaná do slovenčiny a jej rozhranie je až na menšie výnimky ľahko a dobre ovládateľné s asistenčnými technológiami.
Okomentujte ako prví