Stlačte "Enter" na preskočenie k obsahu

Reservio: rezervačný systém a starostlivosť o zákazníkov

Potrebujete si organizovať schôdzky, umožniť zákazníkom či klientom objednávať sa na vami poskytované služby, rozposielať notifikácie či reklamné kampane, umožniť platiť za služby a spravovať podobnú agendu na jednom mieste? Riešením môže byť pre vás systém Reservio. Ide o online službu, ktorú môžu využívať aj nevidiaci používatelia s podporou čítačov obrazovky.

Reservio poskytuje základný prístup v bezplatnej forme. Ten poskytuje možnosť evidovať 40 rezervácií mesačne. Po nakonfigurovaní služieb, zaevidovaní zamestnancov a zákazníkov, máme služby systému plne k dispozícii. Ak požadujeme plný prístup k službám, ponúka Reservio tri stupne plateného prístupu. Líšia sa dostupnosťou a množstvom služieb v balíku. Rozsah služieb a ich spoplatnenie je dostupný na stránke www.reservio.com. Na tejto webovej stránke môžeme zrealizovať aj zriadenie bezplatného účtu. Pre bezplatný prístup nadefinujeme názov spoločnosti, e-mailovú adresu a heslo. Po prihlásení sa ocitneme v prostredí webovej aplikácie, kde vykonáme aj úvodné nastavenia. Po úvodnej aktivácii bezplatnej verzie služby nám plynie 14 dňová lehota s plným prístupom k všetkým službám. Toto obdobie nie je spoplatňované a slúži na to, aby sme si mohli vyskúšať všetky ponúkané funkcie.

Webová aplikácia

Prihlásením sa na adrese www.reservio.com sa ocitneme v prostredí aplikácie bežiacej v prostredí internetového prehliadača. Vyskúšali sme prehliadače Chrome, Edge aj Firefox a vo všetkých prípadoch hlásila stránka, že náš prehliadač nie je podporovaný. Aj napriek tomu sme vedeli obsluhovať väčšinu funkcií bez problémov. V úvodnej konfigurácii sme nadefinovali zamestnancov, zoznam služieb, ako aj priradenie zamestnancov k jednotlivým službám. Taktiež sme definovali trvanie jedného výkonu danej služby. Tento čas slúži na automatické prednastavenie trvania rezervácie pri jej definovaní do kalendára. Prostredníctvom odkazu Klienti sa zobrazí zoznam našich klientov a ich kontaktných a obchodných informácií. Môžeme pridať nového klienta, či pozmeniť údaje už evidovanému. Taktiež sa tu nachádza možnosť pridať novú rezerváciu.

Pridanie rezervácie

Po aktivácii odkazu s menom klienta je dostupný odkaz Vytvoriť rezerváciu. Jeho potvrdením sa zobrazí formulár na zadanie údajov novej rezervácie daného klienta. Tu si zvolíme službu, zamestnanca, dátum, čas a trvanie. Trvanie môžeme ponechať aj preddefinované. Môžeme dopísať ešte poznámku. Nakoniec rezerváciu uložíme. Po definovaní rezervácie na službu a zamestnanca, ktorý má definované telefónne číslo a v Reservio máme predplatené SMS, príde zamestnancovi SMS správa s oznamom o rezervácií termínu zákazníkom na službu v danom dátume a čase. Ak SMS nemáme predplatené, rezervácia sa objaví v kalendári. O pridaní novej či zmene existujúcej rezervácie je zákazníkovi doručená e-mailová správa. Samozrejme iba v prípade, ak má definovanú e-mailovú adresu. Pri evidovaní novej rezervácie nie je dobre vyriešená prístupnosť pre ovládanie z klávesnice s podporou čítačov obrazovky. Nie je spoľahlivé vyberanie služby a zamestnanca. Tento proces je lepšie ošetrený v mobilných aplikáciách.

Ďalšie funkcie

Na webovej stránke je dostupná možnosť prezerania kalendára. Aktivujeme ju prostredníctvom rovnomenného odkazu. Orientácia cez klávesnicu s čítačom je aj v tomto prípade ťažkopádna, aj keď nie nemožná. Za odkazom Podnikanie nájdeme informácie o vývoji nášho podnikania. Údaje sú vyhodnocované na základe evidovaných rezervácií. Za odkazom Propagácia nájdeme informácie o tom, že máme prístupnú profilovú webovú stránku k účtu v tvare www.nazovuctu.reservio.com. Odkaz na ňu môžeme pridať na našu firemnú vebovú stránku, alebo použiť v inej propagácii. Nájdeme tu aj postup, ako umiestniť odkaz, tlačidlo a textovú informáciu na náš rezervačný systém do našej hlavnej stránky alebo na sociálne siete.

Mobilné aplikácie

Aplikáciu môžeme využívať aj formou mobilných verzií pre iOS aj Android. Aplikácie si nainštalujeme z Obchodu Apple a Google bezplatne. Nachádzajú sa tam pod názvom Reservio Business. Inštalácia si nevyžaduje žiadne dodatočné poplatky.

Reservio Business pre IOS

Aplikáciu nainštalujeme z Obchodu Apple. Po nainštalovaní povolíme zasielanie upozornení z aplikácie. Následne sa prihlásime svojim Reservio účtom. Bez prihlásenia sa nedá v aplikácii nič robiť. Po prihlásení je k dispozícii aplikácia so štyrmi záložkami či kartami. Ich názov a zároveň možnosť aktivácie nájdeme v dolnej časti aplikácie:

  • Agenda – Obsahuje v hornej časti kalendár s jednotlivými dňami aktuálneho mesiaca. Pod kalendárom je zobrazený zoznam rezervácií pre jednotlivé dni. V obsahu karty sa pohybujeme švihaním. Položku označíme poklepaním jedným prstom. V pravom dolnom rohu nájdeme tlačidlo na pridanie novej rezervácie. Poklepaním na existujúcu rezerváciu sa zobrazí jej detail s možnosťou upraviť parametre rezervácie, potvrdiť rezerváciu, ako aj zrušiť rezerváciu. Záznam o rezervácii obsahuje údaje o zákazníkovi či klientovi, zamestnancovi a službe, dátume a čase začatia a ukončenia rezervácie. Zoznam nami poskytovaných služieb zamestnancov a zákazníkov je definovaný cez webovú aplikáciu na adrese https://app.reservio.com. V pravej hornej časti karty sa nachádza tlačidlo Otváracie hodiny. Jeho aktiváciou sprístupnime formulár pre nastavenie dostupnosti jednotlivých zamestnancov pre ich rezerváciu zákazníkmi. Nastavenie vykonávame pre každý deň a zamestnanca.
  • Kontakty – Obsahuje zoznam našich zákazníkov / klientov. Poklepaním na záznam o klientovi sa zobrazí jeho detail. Detail klienta obsahuje všetky o ňom evidované údaje ako meno, telefón, e-mailovú adresu, bydlisko a údaje o počte rezervácií, zrušených rezervácií, permanentiek a poznámok. Priamo v detaile máme možnosť upraviť údaje o klientovi. V pravom dolnom rohu sa nachádza tlačidlo pre pridanie nového zákazníka / klienta. Jeho potvrdením sa zobrazí prázdny formulár, v ktorom vyplníme údaje o klientovi. Vedľa kontaktu sa nachádza označovacie tlačidlo, ktorým označíme kontakty, ktoré chceme odstrániť.
  • Upozornenia – Karta obsahuje zoznam čakajúcich nevybavených udalostí.
  • Účet – Na karte sa nachádzajú údaje o našom účte a rôzne ďalšie informácie, možnosť odhlásenia sa, zákaznícka starostlivosť, pomoc , prechod na stránku produktu ako aj na stránky na sociálnych sieťach a informácia o verzii aplikácie.

Aplikácia je dobre prístupná pre používanie s čítačom Voice Over. Nenatrafili sme na nepopísané či neprístupné prvky. Horšie je to s prístupnosťou pre slabozrakých. Reservio Business pre iOS nerešpektuje farebné nastavenia systému a ani neponúka vlastné farebné prispôsobenie. Aplikácia nereaguje na gesto „späť“. Pre zatvorenie dialógu alebo prechod na predchádzajúci krok je nutné použiť tlačidlo Späť v ľavom hornom rohu.

Reservio Business pre Android

Aplikáciu nainštalujeme z Obchodu Google. Pri prvom spustení sa prihlásime existujúcim reservio účtom. Aplikácia má totožné usporiadanie aj funkcionalitu ako v prípade verzie pre iOS. Aj ovládanie aplikácie je úplne rovnaké. Podobnosť je natoľko verná, že sa u nej vyskytujú aj rovnaké neduhy ako pri IOS verzii. Aplikácia nerešpektuje farebné nastavenie systému a sama neposkytuje farebné prispôsobenie svojho vzhľadu. S použitím Talkbacku môžeme spoľahlivo ovládať všetky funkcie aplikácie. Mierne nedostatky sme objavili v prítomnosti nepopísaných tlačidiel na karte Účet a v nepopísaných označovacích prvkoch pri výbere položiek na karte Kontakty.

Záverom

Reservio je rezervačný systém, ktorým nám môžu klienti a zákazníci našich služieb dať na známosť svoj záujem o našu službu v danom termíne. Už v neplatenej verzii poskytuje možnosť rezervovať 40 termínov každý mesiac. Po rozbehu podnikania si priplatíme a môžeme využívať aj ostatné služby ponúkané Reserviom. Dôležité pre nás je, že po nakonfigurovaní služby prostredníctvom webovej aplikácie ju môžeme využívať v mobilnom telefóne s čítačom obrazovky. Lepšia prístupnosť sa potvrdila v telefónoch od spoločnosti Apple s využitím čítača Voice Over.

Za možnosť pracovať na telefóne iPhone s operačným systémom iOS ďakujeme spoločnosti m:zone.

Okomentujte ako prví

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.