Stlačte "Enter" na preskočenie k obsahu

Sťažovateľ.sk pomoc s formuláciou reklamácie či komunikáciou so súkromnou spoločnosťou alebo verejnou inštitúciou

Kontakt so štátnymi úradmi či súkromnými spoločnosťami sa niekedy nezaobíde bez problémov. Či už ide o nesprávne vybavenú žiadosť, nedodržanie termínu, nekvalitný výrobok alebo iné nedostatky, utiekame sa k ich náprave formou reklamácie. Ak nevieme, ako naformulovať sťažnosť, reklamáciu či iný podnet, nevieme sa dopátrať, kam sťažnosť zaslať, alebo potrebujeme pomoc s administráciou kontaktu s úradom či firmou, pomôcť nám môže portál stazovatel.sk. Na webovej stránke www.stazovatel.sk nám pomôžu s výberom subjektu, ktorému chceme adresovať svoju žiadosť, ako aj s naformulovaním obsahu s opisom nášho problému.

Aby sme mohli využiť služby sťažovateľa, musíme sa na portáli registrovať. Registráciu uskutočníme po potvrdení odkazu Prihlásiť a následne potvrdíme odkaz Registrácia. Potom vyplníme svoje meno, priezvisko, e-mailovú adresu a zadáme heslo, ktoré bude platné pre prihlásenie sa na tejto stránke. Po potvrdení údajov registrácie je na zadanú e-mailovú adresu zaslaná správa s požiadavkou na potvrdenie registrácie. Počkáme, kým je nám správa doručená a potvrdíme v jej obsahu odkaz Overiť môj e-mail. Po úspešnom dokončení procesu registrácie sme pripravený plne využívať všetky funkcie portálu.

Vytvorenie reklamácie / žiadosti

Novú žiadosť vytvoríme po prihlásení sa na portáli nasledovne:

  1. Potvrdením tlačidla „Súkromné spoločnosti alebo Verejná správa“ určíme, ktorým smerom sa bude koncipovanie uberať.
  2. V nasledujúcom editačnom poli zadáme jedno alebo niekoľko písmen z názvu spoločnosti alebo inštitúcie. Na základe zadaných znakov je nám ponúknutý zoznam piatich subjektov, ktorých názov obsahuje zadané znaky. V zozname sa pohybujeme šípkami nadol a nahor. Zoznam neobsahuje všetky spoločnosti na Slovensku ani všetky verejné inštitúcie. Ak subjekt nenájdeme, je nám ponúknutá možnosť pridať ho do evidencie. Zaevidujeme názov a kontakt na subjekt. Pokračujeme stlačením tlačidla Ďalej.
  3. V nasledujúcom kroku si vyberieme, s akou službou máme problém. Vyberrieme si jednu z ponúkaných možností. Tie sa zobrazujú podľa typu spoločnosti vybratej v predchádzajúcom kroku. Zoznamprechádzame tabulátorom a voľbu potvrdíme enterom.
  4. V ďalšom kroku sme informovaný o našich možnostiach a právach. Pokračujeme tlačidlom Ďalej.
  5. V nasledujúcom kroku zadáme dátum vzniku problému. Vyplníme editačné polia pre deň, mesiac a rok. Opíšeme problém, navrhneme riešenie a vyplníme našu adresu – mesto, ulica, popisné číslo a psč.
  6. V ďalšom kroku je nám prezentovaný návrh formulácie sťažnosti. Uvedené je celé znenie so štandardnými vetami, ako aj s našim opisom problému a všetkými údajmi, ktoré sme zadali v predchádzajúcich krokoch. Môžeme priložiť prílohu k nášmu podaniu. Napríklad oskenovaný blok z registračnej pokladne, respektíve iný oskenovaný dokument. Podanie odošleme potvrdením tlačidla Odoslať podanie.

Podanie sa odošle predmetnej spoločnosti či úradu. Spätná reakcia by mala prísť na portál sťažovateľ. Pre komunikáciu je preferovaný tento spôsob. Spoločnosti alebo úradu sa neodošle naša e-mailová adresa, ale adresa vygenerovaná portálom. Tá je jedinečná pre každý prípad.

Ak sme sa pustili do koncipovania bez predošlej registrácie či prihlásenia, tento krok môžeme absolvovať teraz. Po registrácií alebo prihlásení pokračujeme v bode 6.

Na portáli nájdeme aj prehľad našich prípadov po potvrdení rovnomenného odkazu. Môžeme tu sledovať naše podania, ako aj spätné reakcie na ne.

Obsluha stránky je plne prístupná pri ovládaní výhradne klávesnicou a s podporou čítača obrazovky. Využívame orientáciu štandardnými príkazmi pre obsluhu formulárov a rýchlu navigáciu na webovej stránke.

Záver

Portál sťažovateľ je dobrým pomocníkom pri koncipovaní žiadostí, sťažností či reklamácií na služby či produkty rôznych súkromných spoločností a verejných inštitúcií. Ponúka pomoc pri koncipovaní obsahu, ako aj správu a uchovávanie komunikácie s oslovovanými subjektami. Navyše je portál plne prístupný aj pre ľudí so zrakovým postihnutím využívajúcich asistenčné technológie.

Okomentujte ako prví

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.